Cea mai buna reclama este reclama pe care o fac clientii multumiti. Dar pana a avea un client multumit este ceva drum de parcurs.

Nu mi-am propus sa scriu despre cum sa multumim clientii, doar incerc sa atrag atentia mirilor, clientilor in general, asupra unui aspect pe care  il consider esential in relatia dintre un fotograf profesionist si beneficiarii serviciilor sale.

Pentru ca eu sa ajung sa le ofer un serviciu care sa-i multumeasca iar ei sa considere ca au facut o alegere potrivita trebuie sa parcurgem niste pasi. Impreuna, bineinteles.

Stiu ca o nunta, un eveniment, este o ocazie de a ne bucura cat si de a ne stresa, cu planificari, strategii si calcule. Recomandarile sunt cerute cu insistenta (se castiga timp) dar verificarea recomandarilor e neglijata (Doar prietana mea fost multumita, eu de ce n-as fi?). De ce?! Pentru ca nu esti prietena ta, esti… tu. Tie trebuie sa-ti placa fotografiile, fotograful, dar se pare ca acest personaj e marginalizat deoarece nu fotografiile sale ci… pretul sau este vedeta viitorului eveniment. Cum asa? Simplu: prea multe  apeluri telefonice sau mesaje scrise incep cu  formula consacrata: Buna ziua, am un eveniment… ce oferta de preturi aveti?

Uneori  visez ca daca as schimba denumirea fotografie  cu faimosul deja pret… cat de cunoscut as deveni!

Primul fotograf ce reuseste sa transforme fotografiile in preturi… As avea un site cu galerii intregi de preturi: preturi alb-negru, preturi color, preturi in diverse formate… Preturi nelimitate pe eveniment. Suna ciudat, nu? E ca  si cum, la evenimentul tau, ti-as garanta intre 800-1000 de preturi, ai avea preturi cu toti nuntasii, am alege impreuna preturile pentru albume, preturi pentru nasi, preturi pentru parinti… Si astfel clientii ar avea in sfarsit sansa sa le ofer un mare motiv de bucurie de la primul apel, cand le-as raspunde la celebra intrebare ”Ce oferte de preturi aveti?”  cu toate detaliile de  preturile pe care le pot oferi.

 

Acest articol a fost scris in urma apelurilor telefonice si a mailurilor primite in ultima vreme, sunt sigur ca banuiai acest aspect. Si, conform unui indemn, sa transform o problema intr-o oportunitate, am convertit nemultumirea in cele cateva randuri care sper sa-si atinga scopul.

Fiti constienti, dragi miri, de alegerile facute! Un fotograf profesionist educat nu-si va etala preturile si ofertele ci valorile sale pentru ca asta ofera, pentru asta se pregateste.Toata frumusetea nuntii, a intregului eveniment, nu poate fi pastrata in memorie asa de bine cum o face un fotograf profesionist si educat, care prin fotografiile sale spune povestea nuntii traita de voi si ii da valoare, iar prin albume face sa o transmita generatiilor viitoare.